Hidrogénvonatot ígér a magyar sínekre az Alstom

Az Alstom minden eddiginél nagyobb hazai hozzáadott értékkel száll versenybe a hazai járműállomány cseréjét és modernizációját szolgáló megrendelésekért, ha a kormány elfogadja a hazai vasútfejlesztési stratégiát.

Szállíthat a társaság például többáramnemű mozdonyt, regionális vonatokat, hidrogénhajtású járművet, de még HÉV-et is – ismertette Balázs Gáspár, az Alstom Magyarország igazgatója a Hungrail Magyar Vasút 2023 konferencián.

A hidrogén üzemanyagcellás motorvonat ideális megoldás lehet a magyar vasúti járműállomány modernizálására – közölte Balázs Gáspár, az Alstom Magyarország igazgatója a Hungrail Magyar Vasút 2023 konferencián.

Az igazgató kulcsüzenetei szerint:
- Ha a kormány elfogadja a 10 évre előretekintő nemzeti vasúti járműállomány-stratégiát, az évekre biztosíthatja az iparág stabilitását és lerakhatja a hazai gyártókapacitások alapjait.
- A már hagyományosnak számító technológiák mellett az Alstom a közvetlen károsanyag-kibocsátástól mentes hidrogén hajtású szerelvényeket is biztosítani tudja a MÁV számára.

A hidrogénhajtás csak az egyik tétel a társaság palettáján

A stratégia elfogadása esetén az Alstom minden eddiginél nagyobb hazai hozzáadott értékkel száll versenybe a járműállomány cseréjét és modernizációját szolgáló megrendelésekért – jelentette ki Balázs Gáspár. A társaság le tudja fedni a gördülőállományt érintő igények teljes palettáját a többáramnemű mozdonyoktól, a regionális vonatokon át egészen a HÉV elővárosi szerelvényeiig. Olyan speciális igényeket is ki tud szolgálni, mint a közvetlen károsanyagkibocsátástól teljesen vagy részben mentes szerelvények, illetve a nagysebességű vonatok. Nagy jövőt jósol ezeknek a technológiáknak Magyarországon és Európában is, mert ezekkel jelentősen nő az utazás kényelme, kiválthatók a dízelmeghajtású járművek, valamint Magyarország bekapcsolódhat az európai nagysebességű hálóza

Az igazgató ismertette, hogy jelenleg az Alstom az egyetlen vasútiszerelvény-gyártó a világon, amely eddig hidrogén üzemanyagcellás vonatot állított be a kereskedelmi utasforgalomba. A hidrogénvonat már 8 európai országba látogatott el.

Németországban napi használatban vannak ilyen szerelvények és teljes mértékben implementálhatók a magyar vasúti közlekedési rendszerbe.

Mátranovákon készül a hidrogénvonat forgóvázkerete

Elindult a társaság 650 fős mátranováki forgóvázkeret-gyárának egység modernizációját célzó Mátranovák 2030 fejlesztési program. 2022 nyara óta ott készül a jelenleg csúcstechnológiának számító hidrogénvonat forgóvázkerete is. Ez a gyár Nógrád vármegye legnagyobb foglalkoztatója. A „Made in Mátranovák” fogalom Balázs Gáspár közlése szerint mára az ott gyártott alkatrészek magas minőségének garanciájává vált. Mint elmondta, az iparág izgatottan várja, hogy a kormány elfogadja a nemzeti vasútfejlesztési stratégiát és kiírja a tendereket. Ez évekre kiszámíthatóságot és munkát biztosítana a hazai vasútiszerelvény-gyártók részére, miközben a kormányzati tervekben szereplő nemzeti gyártóipar alapjait is megteremtheti, megerősítheti.

Nyolcvanezer főt foglalkoztat a francia társaság

Az Alstom a nagysebességű vonatoktól, metrókon, egysínű vonatokon, villamosokon át a kulcsrakész rendszerekig, szolgáltatásokig, infrastruktúráig, az irányítórendszerekig és a digitális mobilitásig az iparág legszélesebb portfólióját kínálja különböző ügyfeleinek. A 63 országban való jelenlétével és 175 nemzetiségű, több mint 80 ezer fős tehetségbázisával a tervezésre összpontosít, innovációs és projektmenedzsment-képességeit oda összpontosítja, ahol a mobilitási megoldásokra a legnagyobb szükség van. A franciaországi tőzsdén jegyzett Alstom 16,5 milliárd eurós bevételt ért el a 2023. március 31-én záruló pénzügyi évben.

Forrás: https://www.vg.hu/logisztika/2023/10/hidrogenvonatot-iger-a-magyar-sinekre-az-alstom

 

2023.10.20

További hírek

Jedlik Ányos Energetikai Programot indít az Energiaügyi Minisztérium
2025.03.21

Jedlik Ányos Energetikai Programot indít az Energiaügyi Minisztérium

Lantos Csaba energiaügyi miniszter 2025. márciusában bejelentette a Jedlik Ányos Energetikai Programot, amelyen belül összesen 440 milliárd forint keretösszegben, 10 területet érintő pályázatot tervez kiírni vállalati fejlesztésekre...

Megfizethető Energiáról szóló Akcióterv – Európai Bizottság közleménye
2025.03.07

Megfizethető Energiáról szóló Akcióterv – Európai Bizottság közleménye

2025. február 26-án az Európai Bizottság bejelentette a Megfizethető Energiáról szóló Akciótervét, amely nyolc fő intézkedési terület mentén csökkentené az energiaköltségeket, gyorsítaná a megújulók terjedését, és erősítené az ellátásbiztonságot.

„A megújulóenergia-termelés jövőjéről szélesebb perspektívában gondolkodjunk”
2025.02.21

„A megújulóenergia-termelés jövőjéről szélesebb perspektívában gondolkodjunk”

A Magyar Megújuló Energia Szövetség (MMESZ), melynek elnökhelyettese Fehér Róbert, a 8G Energy Zrt. vezérigazgatója, legutóbbi közleménye, valamint a szervezet honlapján elérhető célkitűzések szerint fontos...

Módosította a kormány a KÁT rendszerek árazását
2025.02.07

Módosította a kormány a KÁT rendszerek árazását

Felfüggesztésre került a Kötelező Átvételi Rendszer (KÁT) inflációkövető árazása, mely a 2025.01.31-én éjjel megjelent kormányrendeletben (7/2025. (I. 31.)), valamint az Energiaügyi Minisztérium közleményében került megfogalmazásra.

Újabb áramfogyasztási rekord Magyarországon
2025.01.31

Újabb áramfogyasztási rekord Magyarországon

Korábban beszámoltunk már arról, hogy Magyarországon sorra dőlnek meg az áramfogyasztási rekordok, legutóbb 2024 novemberében írtunk a témáról

Kérjen ingyenes ajánlatot!
Ajánlatkérés