Hidrogénvonatot ígér a magyar sínekre az Alstom
Az Alstom minden eddiginél nagyobb hazai hozzáadott értékkel száll versenybe a hazai járműállomány cseréjét és modernizációját szolgáló megrendelésekért, ha a kormány elfogadja a hazai vasútfejlesztési stratégiát.
Szállíthat a társaság például többáramnemű mozdonyt, regionális vonatokat, hidrogénhajtású járművet, de még HÉV-et is – ismertette Balázs Gáspár, az Alstom Magyarország igazgatója a Hungrail Magyar Vasút 2023 konferencián.
A hidrogén üzemanyagcellás motorvonat ideális megoldás lehet a magyar vasúti járműállomány modernizálására – közölte Balázs Gáspár, az Alstom Magyarország igazgatója a Hungrail Magyar Vasút 2023 konferencián.
Az igazgató kulcsüzenetei szerint:
- Ha a kormány elfogadja a 10 évre előretekintő nemzeti vasúti járműállomány-stratégiát, az évekre biztosíthatja az iparág stabilitását és lerakhatja a hazai gyártókapacitások alapjait.
- A már hagyományosnak számító technológiák mellett az Alstom a közvetlen károsanyag-kibocsátástól mentes hidrogén hajtású szerelvényeket is biztosítani tudja a MÁV számára.
A hidrogénhajtás csak az egyik tétel a társaság palettáján
A stratégia elfogadása esetén az Alstom minden eddiginél nagyobb hazai hozzáadott értékkel száll versenybe a járműállomány cseréjét és modernizációját szolgáló megrendelésekért – jelentette ki Balázs Gáspár. A társaság le tudja fedni a gördülőállományt érintő igények teljes palettáját a többáramnemű mozdonyoktól, a regionális vonatokon át egészen a HÉV elővárosi szerelvényeiig. Olyan speciális igényeket is ki tud szolgálni, mint a közvetlen károsanyagkibocsátástól teljesen vagy részben mentes szerelvények, illetve a nagysebességű vonatok. Nagy jövőt jósol ezeknek a technológiáknak Magyarországon és Európában is, mert ezekkel jelentősen nő az utazás kényelme, kiválthatók a dízelmeghajtású járművek, valamint Magyarország bekapcsolódhat az európai nagysebességű hálóza
Az igazgató ismertette, hogy jelenleg az Alstom az egyetlen vasútiszerelvény-gyártó a világon, amely eddig hidrogén üzemanyagcellás vonatot állított be a kereskedelmi utasforgalomba. A hidrogénvonat már 8 európai országba látogatott el.
Németországban napi használatban vannak ilyen szerelvények és teljes mértékben implementálhatók a magyar vasúti közlekedési rendszerbe.
Mátranovákon készül a hidrogénvonat forgóvázkerete
Elindult a társaság 650 fős mátranováki forgóvázkeret-gyárának egység modernizációját célzó Mátranovák 2030 fejlesztési program. 2022 nyara óta ott készül a jelenleg csúcstechnológiának számító hidrogénvonat forgóvázkerete is. Ez a gyár Nógrád vármegye legnagyobb foglalkoztatója. A „Made in Mátranovák” fogalom Balázs Gáspár közlése szerint mára az ott gyártott alkatrészek magas minőségének garanciájává vált. Mint elmondta, az iparág izgatottan várja, hogy a kormány elfogadja a nemzeti vasútfejlesztési stratégiát és kiírja a tendereket. Ez évekre kiszámíthatóságot és munkát biztosítana a hazai vasútiszerelvény-gyártók részére, miközben a kormányzati tervekben szereplő nemzeti gyártóipar alapjait is megteremtheti, megerősítheti.
Nyolcvanezer főt foglalkoztat a francia társaság
Az Alstom a nagysebességű vonatoktól, metrókon, egysínű vonatokon, villamosokon át a kulcsrakész rendszerekig, szolgáltatásokig, infrastruktúráig, az irányítórendszerekig és a digitális mobilitásig az iparág legszélesebb portfólióját kínálja különböző ügyfeleinek. A 63 országban való jelenlétével és 175 nemzetiségű, több mint 80 ezer fős tehetségbázisával a tervezésre összpontosít, innovációs és projektmenedzsment-képességeit oda összpontosítja, ahol a mobilitási megoldásokra a legnagyobb szükség van. A franciaországi tőzsdén jegyzett Alstom 16,5 milliárd eurós bevételt ért el a 2023. március 31-én záruló pénzügyi évben.
Forrás: https://www.vg.hu/logisztika/2023/10/hidrogenvonatot-iger-a-magyar-sinekre-az-alstom
További hírek
ÁLLATTARTÓ TELEPEK FEJLESZTÉSÉNEK TÁMOGATÁSA
A Közös Agrárpolitika (KAP) Irányító Hatósága közzétette a KAP-RD01a-RD01c-RD01d-RD01e-1-24 kódszámú, „Állattartó telepek fejlesztésének támogatása” című pályázati felhívás tervezetét...
Vége a szélmalomharcnak: jót tesz a szélenergia-projekteknek az egyszerűbb engedélyeztetés
Tavaly rekordszámú szélerőmű épült Európában, de ez még mindig kevés ahhoz, ami az Unió zöld fordulatához kellene.
Nagy áramfogyasztókat keres napelem telepítésre az egyik első magyar energiaközösség
A tavaly ősszel nyilvántartásba vett egyik első magyar energiaközösség egy új felhívásban elsősorban jelentős villamosenergia-fogyasztással (KIF III. tarifa, idősoros elszámolás) rendelkező intézményeket keres napelemrendszer telepítésére...
Díszkertészeti ágazat kisvállalkozásainak támogatása
2024.04.10-én a Közös Agrárpolitika (KAP) Irányító Hatósága közzétette a KAP - RD09b - 1-24 kódszámú, „Díszkertészeti ágazat kisvállalkozásainak támogatása” című pályázati felhívás tervezetét...
2024 júniusában indul az új otthonfelújítási program
2024. április 5-én bejelentette a kormány az új otthonfelújítási program részleteit.